Nunnery, tuinen en een ritje met een dubbeldekkert - Reisverslag uit Tai Ping Shan, Hong Kong van Sylvia de Gooyert-Geurts - WaarBenJij.nu Nunnery, tuinen en een ritje met een dubbeldekkert - Reisverslag uit Tai Ping Shan, Hong Kong van Sylvia de Gooyert-Geurts - WaarBenJij.nu

Nunnery, tuinen en een ritje met een dubbeldekkert

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

26 Januari 2016 | Hong Kong, Tai Ping Shan

Vanmorgen kwamen we wat moeilijker op gang. Klein beetje veel gelopen gister.
Het vrouwenklooster zou o.a. beroemd zijn om het gezang.
Het was er helemaal Zen en Bonsaiachtig ingericht. Toen we de drempel van het klooster overgingen hoorden we gezang van een non met de baard in de keel en blikkerig. Nou ja!
Vanaf het klooster liep je zo een schitterend park in. Je had niet eens in de gaten dat je over de snelweg heen gelopen was. Daar hoorde je niets van.
We hebben er in een theehuis zitten lunchen. Was een soort van tosti wat we besteld hadden.

Van daaruit naar het centrum gegaan, waar we een uur boven in een dubbeldekkertram hebben gezeten.
Die hadden we ooit in Glasgow zien staan, dus we wisten al wel dat het bestond. Het was natuurlijk ook leuk om eens boven de grond te rijden.

Waar we uitgestapt zijn hebben we gegeten. Gewoon omdat het er leuk uitzag. Omdat we niets konden kiezen van een plaatje, hebben we maar wat dingen opgenoemd die we lekker vonden en ging een vrouw ook nog zeggen wat voor speciale tomatensoep ze hier hadden. Die hebben we ook geproefd. Lekker twee potjes thee leeg gedronken, dat krijg je hier als eerste op tafel, nog voor de menukaart.

Van daaruit zijn we nog bij de Kermis wezen kijken, maar we waren te moe om nog verder iets te doen.

• 26 Januari 2016 - 15:59

Hilde:

Een non met de bard in de keel??? Ben je zeker dat Gilles niet aan 't meezingen was?

• 26 Januari 2016 - 16:05

Sylvia:

Ja, ze houden je hier een beetje voor de gek. We kwamen niet voor een cd natuurlijk.

• 26 Januari 2016 - 18:39

Marianne:

Wat,gaat,het allemaal goed. Een dubbeldekker tram wat zouden de kleinkindjes dat leuk gevonden hebben.