Eerste dag in Sanya - Reisverslag uit Qigang, China van Sylvia de Gooyert-Geurts - WaarBenJij.nu Eerste dag in Sanya - Reisverslag uit Qigang, China van Sylvia de Gooyert-Geurts - WaarBenJij.nu

Eerste dag in Sanya

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

30 Januari 2016 | China, Qigang

Om half vier vannacht kwamen we aan in het hotel. Hier spreekt niemand een woord Engels. We snapte ook niet wat er allemaal aan de hand was. Zelfs Hints wordt hier anders gespeeld.
We hebben het maar laten gebeuren en geinproviseert. Uiteindelijk is het weer goed gekomen.
Het eiland is een voormalig verbanningsoord voor ambtenaren, haha.
Erg druk, natuurlijk vanwege het mooie weer.
Er wordt nog flink gebouwd aan een priveeiland, waar we natuurlijk niet op mochten.
Aan de boulevard is volop vertier.
Allemaal voor en door leeftijdsgenoten of ouder.
Stijldansen, muziek maken, kaarten een soort van dammen/schaken. Zo leuk. Vanmiddag zijn we er al langs gelopen en na een dutje en avondeten weer.
We hebben heerlijk gegeten. Heel spannend, want je hebt geen idee wat je besteld. Deze keer pakte het heel goed uit. Na een heel reinigingsritueel van kommen en bordjes konden we eten. We hebben zelfs ook met stokjes gegeten.

Vanmorgen had ik volgens mij hersens in een bouillon. Ik was er al wel aan begonnen, aan het nat dan. Maar toen ik bedacht had dat het hersens waren heb ik het laten staan!!!

Vanavond weer langs de boulevard gelopen. Ik heb nog meegedaan met Qi Kong.
We zijn hier de enige niet Aziaten. De mensen willen best een praatje maken, maar we kunnen er niets van bakken

  • 29 Januari 2016 - 18:09

    Marianne :

    Het begint nu toch wel heel erg spannend te worden. Soep met..... En je moet toch wat eten. Wel heel aardige mensen zo te horen. Nog heel veel plezier met alle ontdekkingen over wat je eet. Je kunt er beter niet over nadenken.

  • 29 Januari 2016 - 18:14

    Hilde:

    Smakelijk lijkt het me inderdaad ook niet ... en van wie of wat zijn die hersentjes dan ... Maar misschien kan je er dan nog slimmer van worden en versta je opeens Chinees?!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Qigang

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Februari 2016

Op de foto

12 Februari 2016

Dagje Gangzhou, 11 februari

12 Februari 2016

Laatste dag

10 Februari 2016

Zeven sterrenpark

10 Februari 2016

Hoge snelheidstrein
Sylvia

Actief sinds 21 Jan. 2016
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 9626

Voorgaande reizen:

21 Januari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: