Eerste dag in Guilin - Reisverslag uit Guilin, China van Sylvia de Gooyert-Geurts - WaarBenJij.nu Eerste dag in Guilin - Reisverslag uit Guilin, China van Sylvia de Gooyert-Geurts - WaarBenJij.nu

Eerste dag in Guilin

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

05 Februari 2016 | China, Guilin

Heerlijk ze spreken hier in het hotel Engels!
Na een heerlijk ontbijtje met toast en omelet kaas voor mij en Gilles met ham kunnen we er weer tegen.
Dat mis ik wel hoor ..... kaas.

We hebben een wandeling langs de rivier Li gemaakt. De lucht is hier zo heerlijk fris. Onderweg kwamen we langs "Olifantenslurfheuvel" maar daar was een heel pretpark omheen gemaakt. Overal langs de rivier zijn trappen naar het water. Om als het beter weer is pootje te baden. We mogen niet mopperen op het weer. Het had de laatste dagen geregend en sinds gister niet meer. Als de zon doorkomt is het heerlijk warm, met de jas aan hoor.
We zijn doorgelopen totdat we weer terug konden buigen naar de weg die dwars door de stad loopt. Daar zijn we op de bus gestapt richting hotel.

Na mijn rustuurtje zijn we met bus 100 naar het noordelijk treinstation gegaan om de tickets van de sneltrein te halen. Gilles hoopte alvast een blik te kunnen werpen op het treingebeuren, maar alles wordt bewaakt en de tickethal staat niet in verband met de vertrekhal. Dus die vlieger ging niet op.

We hebben wel weer een mooi beeld van de stad gekregen.
Er is hier geen metro en er zijn heeel veeeel mensen. Dus alle bussen zijn dubbeldekkers en heel vol.
Er rijden duizenden scooters en brommers rond. Gelukkig wordt er hier niet zo getoeterd. Men houdt zich beter aan de regel dat je voor een rood licht stopt, oversteken lukt dan ook beter, behalve dat bestuurders van scooters en brommers zich daar niet aan houden!

Er is veel te doen in de buurt en morgen gaan we een dagexcursie op de rivier doen. We zijn benieuwd.

Overal in China worden de stoepen en straten dag en nacht door mensen met veger en blik geveegd. Het ziet er dus best "schoon" uit. Al blijf ik naar de grond kijken om niet in een rochel te trappen.
Dat doen ze gewoon waar ze staan.
Gister op het vliegveld zag ik een vader zijn kind leren om te hoesten en te spugen. Bah!

Ook lijkt het dat kinderen gewoon mama en papa tegen hun ouders zeggen. En hun auwa lijkt op ons au.
Als ik tenminste het juiste Chinese woord aan het Nederlandse woord koppel.

Met het uitzoeken van gerechtjes voor ons avondeten hebben we wel gelachen.
Ik vroeg of er vis was en ze gaf een schaaltje met een visgerecht. Gilles vroeg om kip, dat was er niet en die vrouw wees naar een schaaltje en zei in haar beste Engels Duck, maar ik verstond Dog!

Eergisteravond hebben we zo'n lekkere stokjes met geroosterd vlees gegeten, dat ik zei: als ze nou zouden zeggen dat het hond of kat is, dan kunnen we alleen maar zeggen dat het lekker is!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Guilin

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Februari 2016

Op de foto

12 Februari 2016

Dagje Gangzhou, 11 februari

12 Februari 2016

Laatste dag

10 Februari 2016

Zeven sterrenpark

10 Februari 2016

Hoge snelheidstrein
Sylvia

Actief sinds 21 Jan. 2016
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 9630

Voorgaande reizen:

21 Januari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: