Oudjaarsdag in Guilin - Reisverslag uit Guilin, China van Sylvia de Gooyert-Geurts - WaarBenJij.nu Oudjaarsdag in Guilin - Reisverslag uit Guilin, China van Sylvia de Gooyert-Geurts - WaarBenJij.nu

Oudjaarsdag in Guilin

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

08 Februari 2016 | China, Guilin

Onze wandeling vanmorgen was naar de Zon en de Maanpagode's.
Die liggen hier niet ver vandaan, ik had ze al eens gezien vanuit mijn ooghoek.
De Maanpagode kon je naar toe wandelen en van daaruit door een tunnel onder water naar de Zon pagode. Daar was een lift, zodat je zo boven was. Daar had je mooi zicht op de Maanpagode en over het meer.
We hebben voor het eerst gezien waar het rad van fortuin vandaan komt. Er was een stenen wiel met tekst an dat kon je draaien. Toen ik daar ee tijdje zat, zag ik mensen aan het wiel draaien en hun jaszakken openhouden, zodat het symbolische fortuin erin kon stromen.

In de middag zijn we met de bus naar een grot hier dichtbij geweest, maar aan de foto's te zien was die minder dan de grot van eergisteren, dus zijn we uiteindelijk niet naar binnen ge weest.

Er tegenover lag een meer waarop je op een bamboevlot kon punteren. Dat was leuk om te zien. Daarom hebben we met de zon op onze snoet naar zitten kijken.

Op de terugweg van het avondeten zijn we langs de verlichte pagodes gelopen.

's Avonds begon het al lekker onrustig te worden buiten door de honderdduizendknallers die afgestoken werden. We verheugden ons dan ook op 24.00 uur.
Eerst hebben we hele mooie shows zitten kijken op tv. Echt op heel hoog niveau dans, zang en acrobatiek .
Rond 23.30 uur zijn we de stad in gelopen, maar het vuurwerk viel erg tegen. Bij de gemiddelde Chinees in Nederland wordt meer afgestoken.

Trouwens, net zoals "Nederlanders" niet op klompen lopen, dragen de "Chinezen " geen traditionele kleding!