Zeven sterrenpark - Reisverslag uit Guilin, China van Sylvia de Gooyert-Geurts - WaarBenJij.nu Zeven sterrenpark - Reisverslag uit Guilin, China van Sylvia de Gooyert-Geurts - WaarBenJij.nu

Zeven sterrenpark

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

10 Februari 2016 | China, Guilin

Eens kijken of het verslag van gister lukt. Van nieuwjaarsdag sla ik over. Ik heb het nu al zes keer geschreven!
Alle bezienswaardigheden in de stad liggen in een park, waar je entree voor moet betalen.
Het zeven sterrenpark was de entree zeker waard. Door het mooie weer ziet alles er natuurlijk al mooi uit.
Wat was er te zien/doen. Zowiezo veel voor kinderen. Leuke speeltuinen, steile wandklimmen noem maar op.
Wat wij nog nooit gezien hadden was levende schildpadden vissen. Op het schild van de schildpad was een magneet vastgeplakt en dan kon je met de magneet aan je hengel vissen. Arme dieren, die kinderen waren er niet zo voorzichtig mee.

Toen we net het park het park binnen waren, werd er een manneke van een jaar of zes op ons afgestuurd om ons in het Engels te begroeten. Was zo lief! Zijn moeder riep ook nog welkom in Guilin. Later op de dag zat een agent ons met open mond aan te kijken. Hij had waarschijnlijk nog nooit Europeanen gezien. Hij zei maar gauw hallo tegen ons.

Wat hebben we verder nog gezien, ... o ja de kamelenberg.

• 10 Februari 2016 - 15:22

Hilde:

Neen, Chinezen zijn nogal bruut met dieren hé!

• 10 Februari 2016 - 17:50

Marianne :

Ach wat zielig voor die schildpadjes. Het is of gekneusd door het leven vanwege de kinderen of in de soep belanden. Best moeilijk kiezen als je al keus hebt als schildpad.