Boottocht en zilvergrotten - Reisverslag uit Guilin, China van Sylvia de Gooyert-Geurts - WaarBenJij.nu Boottocht en zilvergrotten - Reisverslag uit Guilin, China van Sylvia de Gooyert-Geurts - WaarBenJij.nu

Boottocht en zilvergrotten

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

07 Februari 2016 | China, Guilin

Gistermorgen moesten we op tijd op, want om acht uur werden we bij het hotel opgehaald. Dat gaat goed weten we uit ervaring.
We hadden een grote groep en dus een hele bus vol.
De tocht duurde vier uur en er was veel te zien.
Ik had al geschreven dat Guilin bekend staat om de kalkrotsen. Er staan er een paar in de stad, maar langs de rivier zijn er veel meer. Sommige hebben Namen gekregen omdat ze ergens op lijken. Zoals de maan rots en het paard.
Op twee plaatsen was het bekend, doordat het op de voor en de achterkant van een briefje van 20 yuan staat.
We hadden er ook nog een chinese lunch bij.
Momenteel zijn er veel mensen op familiebezoek of op vakantie vanwege het nieuwjaar.
We treffen het ook dat hier weer veel mensen Engels spreken.
Aan boord heb ik met twee vrouwen zitten kletsen, die toevallig uit dezelfde plaats in de buurt van Shangai kwamen.
Ik heb wat aparte vruchten moeten proeven van ze en gefrituurde visjes uit de rivier Li, waarop we voeren.
Dat maakt het extra leuk.

We hadden ook aangegeven wel mee te gaan naar de zilvergrotten. Dat was ook heel mooi. Ik hoop dat het lukt om foto's hierbij te plaatsen.

Het was een volle dag. We waren om een uur of zeven terug en zijn lekker op de kamer gebleven.