Bezo - Reisverslag uit Pak Mong, Hong Kong van Sylvia de Gooyert-Geurts - WaarBenJij.nu Bezo - Reisverslag uit Pak Mong, Hong Kong van Sylvia de Gooyert-Geurts - WaarBenJij.nu

Bezo

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

24 Januari 2016 | Hong Kong, Pak Mong

We hebben heerlijk geslapen en zijn waarschijnlijk al in het goede ritme!
Na een heerlijk ontbijt van omelet met ham en toast zijn we met de metro naar het eindpunt gegaan, daar op de bus gestapt naar de grote Boeddha.
Het was er heerlijk toeristisch. Ingericht op het mooie weer wat hier eigenlijk altijd is. Alleen lag er nu ijs op de tafeltjes en hingen er overal ijspegels aan!
Zo koud was het in 30 jaar niet geweest!

Er liep nog een koe te wandelen tussen de winkeltjes. Het arme beest was natuurlijk niet gewend om uit de diepvries te eten.

De grote Boeddha is 35 meter hoog en staat ook nog op een berg. Erg imposant.
Er vlakbij was een klooster, maar we hebben geen monnik gezien.

We zijn ook alvast een kijkje richting het water gaan nemen. Alles is nu goed te bereizen, omdat het zondag is. Dat vertelde een oudere dame ons in de metro. Zij kwam oorspronkelijk uit Frankrijk, maar woonde al 30 jaar in Hongkong.

We hebben nu een iets grotere kamer gekregen gelukkig.

Morgen wordt het 5 graden warmer en dan komen er iedere dag een paar graden bij

• 24 Januari 2016 - 13:40

Githa:

OMG !! Een selfie bij Buddha X

• 25 Januari 2016 - 17:00

Marianne:

Leuk om jullie verslag te lezen. Hebben jullie goede kleding voor de kou? Daar reken je toch niet echt op. Jullie komen waar je moet zijn. Heel knap. Hoe is het eten. Bevalt dat een beetje? Het is vast geen babi pangang. Ben benieuwd.