Reisdag - Reisverslag uit Qigang, China van Sylvia de Gooyert-Geurts - WaarBenJij.nu Reisdag - Reisverslag uit Qigang, China van Sylvia de Gooyert-Geurts - WaarBenJij.nu

Reisdag

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

29 Januari 2016 | China, Qigang

Bij het opstaan zagen we het al. Vandaag wordt het niet meer droog.
We hebben erg gesloft met het weer, na de kou van de eerste dag.

Dit wordt een lange reisdag, vandaag. We gaan met de metro tot het overstappen met de trein. Daar hebben we een uur ingezeten. Toen waren we bij de grens, eerst Hongkong uit, een stukje lopen en daar China in.
We hebben daar geluncht, want het ging best wel snel.
Het was meteen te merken dat je in een ander land bent.
Toch andere gebruiken. Gelukkig spreken ze nog een beetje Engels. Dat was in Hongkong zo fijn.
We gingen weer verder met de volgende trein en het laatste stukje weer met de bus, eindpunt was het vliegveld.
Bij de ticketmachine, ontdekte we dat als we op een knop waar een raam met ruitenwisser en een picknicktafel drukten, we de tekst in het Engels kregen.
Bij het vliegveld was dat al bijna niet meer.
Ons vliegtuig zou om 20.10 uur vertrekken en de vraag was of we de laatste bus nog zouden kunnen halen.
En het regende ondertussen nog steeds en niet zo zuinig ook. Ik weet niet of het daar aan lag, maar we vlogen uiteindelijk vier uur later. Er werden wel dozen en bakken neergezet, waar naar later bleek maaltijden en water in zaten. Dat kregen we pas mee, toen er mensen mee rondliepen.
We hoefden niet meer te stressen over de laatste bus, dat ging het niet worden!
Uiteindelijk hebben we een taxi gepakt en na veel heen en weer bellen, heeft de chauffeur ons hotel gevonden. Dat zou ons nooit gelukt zijn.
We zijn nu op het tropische eiland Hainan in de plaats Sanya