gister - Reisverslag uit Tai Ping Shan, Hong Kong van Sylvia de Gooyert-Geurts - WaarBenJij.nu gister - Reisverslag uit Tai Ping Shan, Hong Kong van Sylvia de Gooyert-Geurts - WaarBenJij.nu

gister

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

26 Januari 2016 | Hong Kong, Tai Ping Shan

Gistermorgen zouden we naar het klooster met de 10.000 Boeddha's gaan. Het reizen met de metro lukt heel goed en volgens het boekje zouden er bordjes hangen.
En ....... die hingen er even niet. Een jonge man ziet dat we aan het zoeken zijn en gaat gelijk op Google maps kijken hoe we dan moeten lopen. Super. Alleen lieten we ons verleiden doordat we allemaal overdekte roltrappen zagen. En het was er behoorlijk stijl. Boven kwamen we erachter dat dit een begraafplaats was voor as. Ik heb er alleen geen foto van. Dus heel de weg weer terug en het smalle paadje war ernaast liep op. Dat zag er heel anders uit. Aan weerskanten van het pad stonden de Boeddha's al. Boven in een tempel stonden er wel 10.000 kleintjes in nissen. Daar mocht je natuurlijk niet fotograferen.
Het weer is vandaag zonnig en een paar graden warmer. Ik was toch blij dat ik mijn zomerjas nog over mijn groene jasje aan heb getrokken. Gister waren we tot op het bot toe koud geworden en dat was niet fijn!

• 26 Januari 2016 - 18:33

Marianne :

Wat een mooie foto van al die boeda's. Je maakt wel wat mee.