Zomaar wat dingen - Reisverslag uit Xincheng, China van Sylvia de Gooyert-Geurts - WaarBenJij.nu Zomaar wat dingen - Reisverslag uit Xincheng, China van Sylvia de Gooyert-Geurts - WaarBenJij.nu

Zomaar wat dingen

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

03 Februari 2016 | China, Xincheng

Je mag hier overal gewoon nog roken Er zijn heel veel mensen hier en toch rookt bijna niemand.

Wanneer kinderen bezig zijn om zindelijk te worden krijgen ze een soort van lange broek aan, waarvan de beenstukken flappen zijn. Aan de boekband zit het wel vast. Er zit dus een spleet van voor naar achter. Als ze hun behoeften doen leren ze op hun hurken te gaan zitten. Alles wijkt dan uit elkaar en blijft droog.

Wij vallen nogal op omdat we blank zijn. Wij hebben dat zelf niet in de gaten. Vanmorgen kwam er nog een meisje naar me toe om me aan te raken en goeiendag te zeggen.

Als meisjes zich hier opmaken brengt de helft rode wangen aan. De andere helft maakt het hele gezicht bleek.

• 03 Februari 2016 - 09:12

Hilde:

Grappig hoe de kinderen zindelijk worden, maar wel logisch hé!